måndag 18 februari 2008

Draperi!

Jag har för ett år sedan fixat om vårat andra kall förråd till en klädkammare.
Detta för att tjejerna växer, och tar mer och mer utrymme i klädkammaren.

Så barnen fick en och jag å mannen fick en, men den nya som jag akut fixa till har ingen värmekälla.


Det har barnens, dom har ett skönt värmegolv som håller temperaturen bra där inne.
Det är kallt å dragigt i våran klädkammare, som för övrigt är enbart min nu…


För jag älskar kläder, så jag har en del kläder själv så jag kasta ut maken ur klädkammaren!!
Han delar numer med barnen, och dom fick det varma rummet….

Så för att inte kläderna och framförallt resåren i kläderna ska ta skada av kylan, så har mannen tagit bort dörren där. För då blir det varmt från hallen utanför!


Men för att göra det mer enhetligt så har jag sytt draperier, å hängt upp dom utanför.
Så nu är båda dörrarna borttagna och ett snyggt draperi hänger där i stället!


Kram!
Före!
Efter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det blev riktigt bra!

/Mannen

Någon på Stinsen. sa...

Vilken duktig dotter du har!!!!
Vilket ursnyggt draperi!
Kram